החינמים של הוליווד לממשלת ארה"ב

החינמים של הוליווד לממשלת ארה"ב

ארבע שגרירויות אמריקאיות עברו שדרוג חדרי הקרנה בשנה שעברה, ששולם על ידי זרועם הלוביסטית של אולפני הוליווד הגדולים. תעשיית הסרטים וגורמים בממשל טוענים שאין קשר למקורביזם.


מאמצי הוליווד לזכות בכוח פוליטי מאז ומעולם היו ידועים ברחבי ארה"ב, החל מגיוס כספי קמפיינים נוצצים בבברלי הילס למסיבות קוקטייל עם "סוחרי כוח פוליטי" בוושינגטון.

בשנה שעברה (2014), תעשיית הסרטים התמקדה במקור השפעה נוסף: שגרירויות ארה"ב. הזרוע הלוביסטית מימנה שיפוץ חדרי הקרנה בארבעה שגרירויות לפחות, בתקווה שחדרי הקולנוע הביתי ישמשו כעזר השגרירים "לשמור על עליונות האינטרסים התרבותיים", כך על פי דואר אלקטרוני בינלאומי.

זו הייתה השנה שבה ה- MPAA (איגוד האולפנים האמריקאי - Motion Picture Association of America), שמייצג את ששת האולפנים הגדולים, דיווח שהוא מפעיל לובי במחלקת המדינה של ארצות הברית בנושאים שכוללים הפצות תוכן באינטרנט ופירטיות. האינטרסים של הוליווד - כולל דחיפתה להקשחת כללי זכויות יוצרים עם שותפים במדינות זרות - לעיתים מעמידים אותה בקנה אחד עם עמק הסיליקון.

האינדיקציה הציבורית היחידה של יוזמת אולמי הקולנוע הביתי בשגרירויות הייתה בשחרור הודעה לעיתונות בפברואר 2014, על ידי פקידי ממשל אמריקאים במדריד, שכותרתה: "שגרירות ארה"ב משיקה חדר הקרנה מתקדם", כשהקרדיט בתת כותרת "תרומה נדיבה" מאת איגוד האולפנים.

כשנשאלו אודות המתנות למחלקת המדינה, קבוצת הלוביסטים נמנעה מלציין כמה שגרירויות קיבלו תרומות או או מה שוויין.

"כיוון שסרטים הם שגרירים מעולים לתרבות האמריקאית ברחבי העולם, איגוד האולפנים סייע בשדרוג חלק ממתקני ההקרנה בשגרירויות", אמרה הדוברת קייט בדינגפלד. "כל המתנות עמדו בסטנדרטים שקובע החוק כמו גם עם הנחיות האתיקה של מחלקת המדינה."

ניקול תומפסון, דוברת מחלקת המדינה, אמרה שלפחות שלושה שגרירויות מלבד זו שבמדריד, קיבלו בין $20,000 - $50,000 בשדרוג אמצעי בידור - פריז, רומא ולונדון. חדרי ההקרנה החדישים, כך אמרה, לא נועדו לבדר פקידי ממשל אמריקאי אלא לעזור להם לארח הקרנות כדי לקדם תעשייה אמריקאית ולזרוע רצון טוב.

תומפסון אמרה שהתרומות היו ראויות ושכל המתנות למחלקה נבחנות ונסקרות על מנת למנוע ניגוד עניינים אפילו למראית עין. "למחלקה רשויות מפורשות לקבל מתנות ותרומות שנמסרו לטובתה", לדברי תומפסון.

מחלקת המדינה מקבלת באופן שגרתי מתנות מקבוצות חיצוניות, אמרה תומפסון. היא לא יכלה לספק שום דוגמה נוספת של מתנות מקבוצות רציניות שמפעילות לובי במקביל. כמו כן, תומפסון סרבה לספק את רשימת הפריטים שנמסרו על ידי איגוד 
האולפנים או הערך הכולל שלהם, ולא ציינה אם הקבוצה ביצעה תרומה דומה בעבר.

היה לפחות תקדים אחד. דובר האחים וורנר (Warner Bros. Entertainment) אמר שהאולפן עזר לממן את שיפוץ חדר ההקרנה בביתו של שגריר ארה"ב בפריז בשנת 2011. "התרומה תואמה עם מחלקת המדינה ועמדה בכל הכללים והתקנות", ציין הדובר.

מדיניות מחלקת המדינה שמפורסמת ברשת מאשרת במפורשות תרומות מאינדבידואלים, קבוצות, או תאגידים, לטובת "שיפוץ שגרירויות", ובלבדשהתורמים נבדקו כדי להבטיח שאין ניגוד עניינים או סיכוי ל "מבוכה או נזק" לסוכנות. המדיניות המפורסמת כוללת אי הגבלה על ערך התרומות או דרישות לגילוי נאות ציבורי של תורמים זרים או אמריקאים.
הכללים גם מציינים שהתרומות לא יכולות לכלול הבטחה או ציפיה מצד גורמי ממשל ל "יתרון או העדפה באשר היא מממשלת ארה"ב".

זכיה ליתרון, אם כי לא מוגדר, נשמעה בדיוק כמו מטרתו של גורם רשמי מאולפני סוני ששלח מכתב למנכ"ל האולפן הראשי, מייקל לינטון, בבקשה לממן את חדרי ההקרנה של כריס דוד, סנטור אמריקאי לשעבר העומד בראש איגוד האולפנים. הפקיד שרשם את הפתק, קית' וויבר, ביקש להבטיח למנכ"ל שתרומה שכזו תהיה בלתי ראויה.

"הרציונל הוא ששגרירי מפתח ישמרו על עליונות חשיבות האינטרסים התרבותיים של ארה"ב, כשהם מקרינים סרטים אמריקאים מפני גורמים מדרג גבוה במקום בו הם מוצבים", כך נכתב בהודעת אימייל פרוץ של סוני ופורסם באינטרנט על ידי אתר האינטרנט WikiLeaks.

"משמעות העלויות מוערכת להיות $165,000 עבור כל שגרירות\עבור כל אולפן. לכאורה, תרומות מסוג אלו מותרות."
מלבד סוני, איגוד האולפנים מייצג את דיסני, פרמאונטTwentieth Century Fox, אולפני יוניברסל, והאחים וורנר
האימייל מצביע על כך שמנהלי סוני החליטו נגד תקצוב הפרוייקט משיקולים תקציביים.

איגוד האולפנים (MPAA) מזה זמן מה תבעה נוכחות חזקה בבירת האומה האמריקאית, כשהוציאה 1.34 מיליון דולרים בלובי פדרלי בשנה שעברה, זאת לפי נתונים שנאספו על ידי המרכז לפוליטיקה אחראית (Center for Responsive Politics). אחד הכלים הנוצצים של האגודה היה אירוח מפגשים בלעדיים בחדרי ההקרנה שלה שבוושינגטון, במרחק שני רחוב מהבית הלבן, בהם מחוקקים זוכים לצפייה בשוברי קופות, למינגלינג עם סלבריטאים, ועד לפני כמה שנים, להנות מארוחת ערב - הטבה שבוטלה הודות לחוקים נוקשים יותר נגד לוביזם בקונגרס.

אולפני הוליווד תלויים במידה רבה בשווקים זרים לחלק גדול מרווחיהם, אבל האינטרסים של האיגוד לא תמיד מיישרים קו עם אינטרסים אמריקאים אחרים. לדוגמא, אולפנים הוליוודים העבירו חלק מהפקות הסרטים לקנדה על מנת לחסוך בעלויות. עובדי תעשיית הקולנוע ניסו לשכנע את הממשלה הפדרלית לפעול לעצירת מיקור החוץ של המשרות, אך נתקלו בהתנגדות איגוד האולפנים.

כמו כן, קבוצת הסחר דחפה פקידים פדרלים ללחוץ על ממשלות זרות לאמץ חוקי זכויות יוצרים נוקשים יותר. מחקר שמומן על ידי איגוד האולפנים מצא שבשנת 2005, פירטיות עולמית עלתה לאולפנים אמריקאים 6.1 מיליארד דולרים בהכנסות. הספרה שנויה במחלוקת בקרב פעילי זכויות דיגיטליות.

לעסקת הסחר הטרנס-אטלנטית (TTP), איגוד האולפנים מנע מהממשל האמריקאי לייצא הגנות "שימוש הוגן" למדינות זרות. בהודעה שנפרצה מכריס דוד לנציג הסחר האמריקאי, ראש איגוד האולפנים הזהיר שבמידה ויכללו הגנות מסוג זה, שבחוק האמריקאי מתירות שימוש מוגבל בחומר בעל זכויות יוצרים ללא הרשאה, הן יהיו "מאוד שנויות במחלוקת". פעילי זכויות דיגיטליות אפיינו את מאמצי האיגוד כנלהבים מידי.

"הם למעשה מעודדים מדינות זרות לאמץ את החלקים הדרקוניים ביותר של חוקי זכויות היוצרים האמריקאי, ואפילו לפרש מחדש את חוקי זכויות היוצרים של ארה"ב ובשאיפה להפוך אותם למחמירים יותר", טען מיץ' סטולץ, עורך דין Electronic Frontier Foundation. "באופן כללי, הרחבת חוקי זכויות יוצרים פוגעת בחופש הביטוי במקרים רבים על ידי יצירת מנגנון לצנזורה."

חדרי מערכות הקולנוע הביתי הם השקעה מינימאלית יחסית עבור הוליווד שפועלת לחיזוק הקשרים בחו"ל.
באביב הקרוב, שגריר ארה"ב בספרד, ג'יימס קוסטוס, ליווה קבוצה של פקידים זרים ללוס אנג'לס לפגישה בחסות איגוד האולפנים. בין הפקידים, נכחו נציגים מהאיים הקנריים, שהגיעו מוכנים לדון בהזדמנויות צילום ותמריצי מס לאולפנים אמריקאים בטריטוריה ספרדית. מחלקת המדינה שיבחה את המפגש כהזדמנות "להרחיב את הסחר וההשקעות בין שתי המדינות, לרבות באמצעות קשרים בין תעשיות הבידור."

לא ברור אם הדרך לפגישה הספציפית הוקלה בזכות חדרי ההקרנה בשגרירות מדריד. בהופעת הבכורה הקולנועית בפברואר, אורחי השגריר זכו לסיפור אפל של שחיתות, שתדלנות ועסקאות מפוקפקות בוושינגטון - סדרת נטפליקס "בית הקלפים".

6 דברים שכדאי לדעת על מקרנים לקולנוע ביתי

"אם מסך טלויזיה גדול לא מספק לכם את חוויית הקולנוע המרגשת, מקרנים לקולנוע ביתי יכולים להעניק משמעות חדשה לגמרי לסרטים, תוכניות טלויזיה, משחקי קונסולה ועוד. מקרנים מהווים את התחליף האולטימטיבי (או תוספת) למסך הטלויזיה הסטנדרטי עם מסך גדול יותר, גמישות ניידת ותמונה ברזולוציה גבוהה. במקור, מערכות אלו היו זמינות לשימוש הבידור המסחרי בלבד, אולם ההתפתחות הטכנולוגית והתחרות שהיא הביאה עימה, יצרו שוק שופע שהוביל לירידת מחירים ובכך לאפשרות שמשק הבית הממוצע יוכל להנות אף הוא מחוויית קולנוע ביתי של ממש בנוחיות, בסלון הבית.
ברכישת מקרן קולנוע ביתי, ישנם לא מעט שיקולים טכניים שעשויים להמם תחילה. אולם, המדריך הבא נכתב במטרה לסייע לך לבצע סקירת שוק בעזרת 6 נקודות שכל צרכן אחראי אמור לדעת, טרם קבלת החלטה מושכלת ברכישת מקרן לקולנוע ביתי."

[להמשך קריאה: לחץ כאן]

למידע נוסף אודות מערכות סטריאו לבית, בקרו בקישורים הבאים:
http://s.leanify.de/3927559
http://urlz.fr/77GC
http://logis.im/8i
http://r.gxis.eu/ltn

איך לבחור את הרמקולים הנכונים?

בחירת רמקולים מותאמים לשימוש ביתי הפך להיות משימה לא קלה בכלל מאחר והשוק הביתי גדל מאוד בעיקר בעשור האחרון. כיום הטכנולוגיה מאפשרת ליצור חוויה קולנועית וסטריאופונית ממש בסלון הבית הסטנדרטי ביותר. אבל כיצד עלינו לבחור את הרמקולים המותאמים לצרכינו? המבחר העצום של הרמקולים כולל מוניטורים, רמקולים מדפיים, רמקולים ריצפתיים, רמקולים שקועים, ,רמקולי סראונד לצורך קולנוע ביתי ועוד. במדריך זה ננסה להגדיר את כללי האצבע לרכישת רמקולים לשימוש הצרכן הפרטי.

הגדרת צרכינו

החלק החשוב ביותר בבניית מערכת היא רכישה נבונה של רמקולים מאחר וסביבה נבנים שאר הרכישות כמו רסיברים ימאהה, כבלים ועוד. לפני שמחליטים באם אנחנו רוצים רמקולים מדפיים או רצפתיים כדאי להכיר לעומק איך המערכת עובדת ובמה כל דבר תלוי. הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא הגדרת מטרת הרמקולים. בשלב זה עלינו להבין לאיזה צרכים אנו צריכים אותם. האם אנו רוצים רמקולים סטריאופוניים בלבד שנקראים גם דו ערוציים (Left ו Right) או לשמיעה רב ערוצית שתתאים גם לסרטים (5.1 שזה סראונד לדוגמא). עוד הגדרה חשובה שיש לעשות מבעוד מועד היא תקציבית. לעיתים התקציב יגביל אותנו מלקנות את ציוד חלומותינו ונצטרך להתפשר על דברים מסוימים. לא מעט פעמים אנשים רוצים לקנות רמקולים ריצפתיים אבל תקציבם אינו מאפשר קניית רמקולים ריצפתיים איכותיים ולכן יהיה עדיף להם לרכוש רמקולים מדפיים איכותיים באותו תקציב. הגדרות ראשוניות אלו יוכלו לתת לנו כיוון בהיר יותר לגבי סוגי הרמקולים שעליהם עלינו להתמקד.

חלל ואקוסטיקה

גודל החלל והאקוסטיקה שלו מהווים שיקול עיקרי בבחירת סוג הרמקולים שצריך לבחור לחדר. באם החדר קטן רמקולים מדפיים לרוב יעשו עבודה מצוינת ואין סיבה להשקיע ברמקולים גדולים וחזקים יותר. חדר בינוני או גדול יכול לפתוח אופציות נוספות לבחירה כמו רמקולים ריצפתיים, רמקולים שקועים או מערכת קולנוע ביתית סראונד הכוללת גם סאב וופר. חשוב מאוד להגדיר גם היכן אנו רוצים למקם את הרמקולים. פה נכנס עניין האקוסטיקה. לכל חדר יש אקוסטיקה שונה שמצריכה טיפול שונה. עלינו לבחור את המיקום הטוב ביותר שיאפשר לרמקולים להוציא את התוצאות הטובות ביותר. רמקולים מדפיים לדוגמא ניתן למקם על סטנד, על מדף או בתלייה. אופציות אלה מאפשרות גמישות במיקום וכך ניתן יהיה לבחון מיקומים שונים להקשיב בכל מיקום היכן הסאונד יוצא בצורה הטובה ביותר וכך להחליט על מיקום סופי. בחירת הרמקולים זה השלב הסופי והחשוב ביותר והוא מצריך אוזן חדה והבנה בכלל המערכת. הרמקולים אינם תלויים רק באיכותם בלבד אלא לכלל המכשירים אליהם הם מחוברים. למשל רמקולים מסויימים דורשים רסיבר אשר מגביר אותם וכמובן הם תלויים גם באיכות המקור המשדר אליו הם מחוברים כמו הטלוויזיה מערכת הסטריאו, פטיפון או כל מקור אחר.
בברכה, צוות סטריאו סאונד | surround-sound.co.il